Magic and mentalism finaly revealed

Uri who?

        Στο παραπάνω παράδειγμα στο δεύτερο video βλέπουμε το πρώτο φύλλο απο πάνω καθως και το τελευταίο φίλο που παραμένουν τα ίδια. Σε αυτό το ανακάτεμα χρησιμοποιείται επίσης το λεγόμενο "Pinky Break" (ένα μικρό κενό ανάμεσα στα φύλλα με το μικρό δάκτυλο) το οποίο θα το δούμε παρακάτω.
        Με άπλα βήματα πως εκτελείται το παραπάνω false cut:
Βήμα πρώτο: Χωρίζουμε την τράπουλα περίπου στην μέση και κρατάμε το ενα μέρος στο δεξί, και το δεύτερο στο αριστερό χέρι.
Βήμα δεύτερο: Χωρίζουμε πάλι τα δυο κομμάτια περίπου στην μέση. Έτσι θα έχουμε σε κάθε χέρι δύο ξεχωριστά κομμάτια τράπουλας.
Βήμα τρίτο: Φέρνουμε τα κάτω κομμάτια επάνω, άλλα κρατώντας ένα μικρο κενο ανάμεσά τους ούτως ώστε να μην ανακατευθούν με τα υπόλοιπα.
Βήμα τέταρτο: Γυρνάμε ανάποδα τα δυο πάνω μερη και φέρνουμε στην κάτω μεριά πρώτα το δεξί και από πάνω βάζουμε το αριστερό.
Βήμα πέμπτο: γυρνάμε πάλι ανάποδα τα χαρτιά που ενώσαμε στο προηγούμενο βήμα, ούτως ώστε πάνω να φαίνεται το πίσω μέρος από τα χαρτιά και στο πάτωμα να κοιτάνε τα νούμερα.
Βήμα έκτο: Από πάνω βάζουμε,πάλι γυρνώντας ανάποδα, τα υπόλοιπα φύλλα πρώτα από το αριστερό μας χέρι, και πάνω σε αυτά τα υπόλοιπα από το δεξί, πάλι όμως θα πρέπει να έχουμε ένα κενό με τα υπόλοιπα φύλλα που είναι ανάποδα κάτω από αυτά.
Βήμα έβδομο: Τέλος, βάζουμε τα φύλλα που είναι στην κάτω μεριά μας και κοιτάνε ανάποδα το πάτωμα, πάνω στα υπόλοιπα.

        Δείτε τα δυο επόμενα video που είναι σε αργή κίνηση για να καταλάβετε ακριβώς πως εκτελείτε η διαδικασία:


  • ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΚΕΝΟ (PINKY BREAK)
        Όπως είπαμε και στην προηγούμενη παράγραφο είναι εξίσου πολύ σημαντικό καθώς τα περισσότερα τρικ το ενσωματώνουν. Με το pinky break κυρίως (άλλα και όχι μόνο) οι μάγοι βρίσκουν την κάρτα που διαλέγει ένας θεατής. Παράδειγμα:
        Ο μάγος ζητάει από έναν θεατή να διαλέξει μια κάρτα. Ο μάγος χωρίς να δει την κάρτα την δίνει στον θεατή και του λέει να την κοιτάξει προσεκτικά και να την θυμάται. Ο μάγος ανακατεύει την τράπουλα και ζητάει από τον θεατή να βάλει κάπου ενδιάμεσα στην τράπουλα το χαρτί του(πάλι δεν κοιτάει ο μάγος). Τέλος, μόλις ο θεατής τοποθετήσει το χαρτί, ο μάγος στο πίσω μέρος της τράπουλας κρατάει ένα κενό με το μικρό του δάκτυλο, το οποίο σαφώς και από μπροστά δεν φαίνεται, χωρίζει την τράπουλα στα δυο εκεί που έχει το κενό του, και βάζει από κάτω το πάνω μέρος με το χαρτί του θεατή ούτως ώστε να καταλήξει το χαρτί να είναι τελευταίο στην τράπουλα. Μέτα ο μάγος "ανακατεύει" την τράπουλα με τον παραπάνω τρόπο (εκτελεί ενα false cut), και εν τέλη λέει στον θεατή άπλα να σκεφτεί το χαρτί του για να "διαβάσει" το μυαλό του. Ο μάγος το βγάζει από την τράπουλα εφόσον είναι "στημένο" στο κάτω μέρος της τράπουλας.
        Στα παρακάτω βιντεο θα δείτε πως γίνετε. Στο πρώτο video δείχνει πως φαίνεται από μπροστά (πως το βλέπει ο θεατής) όταν δίνει στον μάγο το χαρτί και αυτός το βάζει ενδιάμεσα. Φαίνεται άπλα σαν να πιέζει το χαρτί προς τα μέσα. Στο δεύτερο video δείχνει την "εκτιθέμενη" όψη (exposed view). Όταν βάζει το φύλλο μέσα στην υπόλοιπη τράπουλα μπορείτε να δείτε οτι δεν το τοποθετεί κάθετα, αλλά διαγώνια για να μπορέσει στο επόμενο βήμα να κρατήσει με το μικρο του δάκτυλο το κενό που θέλει. Είτε να το σπρώξει προς τα πάνω και το χαρτί του θεατή να βρίσκεται πάνω από το κενό, ή να το τραβήξει προς τα κάτω και να είναι κάτω απο το κενό:
blocks_image
blocks_image

  • ΕΣΦΑΛΜΕΝΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ή ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ (MISDIRECTION)
        Χρησιμοποιείτε σχεδόν σε όλους τους τύπους μαγείας. Τρικ με νομίσματα, τρικ με τράπουλες, μενταλισμό...
Είναι μία μορφή εξαπάτησης στην οποία η προσοχή του κοινού στρέφεται σε ένα πράγμα προκειμένου να αποσπαστεί η προσοχή του από κάποιο άλλο.
        Ένα απλό παράδειγμα είναι όταν ο μάγος-εκτελεστής κόβει ή ανακατεύει την τράπουλα και σου αποσπά την προσοχή με κάτι που θα πει ή με το να σου δείξει παράλληλα κάτι ακόμα την ώρα που ανακατεύει την τράπουλα.
        Ένα άλλο παράδειγμα στον μενταλισμό είναι όταν θέλουμε να αλλάξουμε αυτά που κρατάμε στα χεριά μας με κάτι άλλο, χωρίς ο θεατής να το καταλάβει, ακόμα και αν θα δει την αλλαγή! Πχ. έχει στα χεριά του ο εκτελεστής τρεις τέσσερις φακέλους κλειστούς και λέει στο κοινό ότι θα βγάλει από το κουτί που έχει δίπλα του ένα αντικείμενο το οποίο θα τοποθετήσει κάτω από τους φακέλους. Έτσι Έχει το ελεύθερο να κάνει πως ανοίγει και μετά δυο του χεριά το κουτί, να βάλει τα χέρια του μέσα στο κουτί, να αφήσει τους φακέλους μέσα στο κουτί και να πάρει τους άλλος φακέλους μαζί με το αντικείμενο από το κουτί. Σε περίπτωση που χρειαστεί να δείξει το κουτί ότι είναι άδειο, είναι πολύ εύκολο. Υπάρξουν πολλοί τρόποι. Ο ένας είναι να έχει το κουτί διπλό πάτο. Ο δεύτερος είναι το κουτί να διαθέτει μια εξωτερική μυστική θήκη συνήθως στο κάτω μέρος του κουτιού. Άλλος τρόπος είναι με ένα κόλπο Palm position να κρατάει και τους υπόλοιπους φακέλους, να δείξει πρώτα το κουτί που όντως είναι άδειο και στην συνέχεια να τους τοποθετήσει μέσα στο κουτί την ώρα που θα το κλείνει (Το ότι θα κλείνει το κουτί, πάλι είναι ένα είδος misdirection, διότι ο θεατής εφ όσον είδε ότι το κουτί είναι άδειο και μετά ο μένταλιστ λέει πχ ότι "τώρα θα ασφαλίσω το κουτί και θέλω να το παρακολουθείτε σε όλη την διάρκεια του show αν αλλάξει...", παραπλανεί τον θεατή στο να τον κάνει να πιστέψει ότι θα κλείσει το κουτί, ενώ εκτός από αυτήν την πράξη, παράλληλα βάζει μέσα και τους υπόλοιπους φακέλους). Ένας παρόμοιος τρόπος με τον παραπάνω, είναι να κάνει το ίδιο, άλλα να μην τοποθετήσει τους φακέλους στο κουτί, άλλα με μια δικαιολογία τύπου "Θα βγάλω ένα μαρκαδόρο από την δεξιά μου τσέπη για να γράψουμε σε έναν απο τους τέσσερις φακέλους...", άπλα πάλι χρησιμοποιεί την τεχνική palm position για να μην φαίνονται οι φάκελοι, και έτσι πετάει τους φακέλους μέσα στην τσέπη του την ώρα που βγάζει τον μαρκαδόρο.

  • ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΓΟΥ ή/και "ΕΞΑΝΑΓΓΑΣΜΟΣ"(MAGICIAN'S CHOISE and FORCE A CARD)
        Είναι μια πάρα πολύ καλή τεχνική παραπλάνησης του θεατή. Όταν εκτελείται, ο θεατής νομίζει ότι αυτό που διάλεξε ήταν δική του επιλογή, άλλα στην πραγματικότητα ηταν του μάγου-εκτελεστή!
        Παράδειγμα στον μενταλισμό μεταξύ δύο αντικειμένων:
Ο μένταλιστ ζητάει από τον θεατή να επιλέξει μεταξύ ενός "Χ" και ενός "Ψ" αντικείμενου (ας υποθέσουμε ότι είναι φάκελοι). ας πούμε ότι ο μένταλιστ θέλει να δώσει στον θεατή το "Ψ". Ετσι του λεει "Παρακαλώ επέλεξε ένα αντικείμενο" Αν ο θεατής επιλέξει το "Ψ" του το δίνει και αποκαλύπτει το αποτέλεσμα. Αν όμως επιλέξει το "Χ", αυτό που κάνει ο μένταλιστ είναι να πει "εντάξει λοιπόν, ας σκίσουμε/καταστρέψουμε αυτό τον φάκελο" και πάλι ο θεατής καταλήγει στα χέρια του με το αντικείμενο "Ψ"! Το τρικ εδώ είναι ότι ο μένταλιστ δεν λέει στον θεατή "διάλεξε ένα αντικείμενο για να το κρατήσεις" άλλα άπλα "επέλεξε ένα από τα δυο αντικείμενα" έτσι ο μένταλιστ μπορεί να το κάνει ότι θέλει.
        Παράδειγμα με τρία αντικείμενα και πάλι το ζητούμενο είναι το "Ψ":
"Παρακαλώ επέλεξε ένα αντικείμενο", αν ο θεατής διαλέξει απευθείας το "Ψ" τελείωσε κατευθείαν, αν επιλέξει ένα από τα υπόλοιπα δυο ας πούμε το "Χ" έχουμε πάλι τον μένταλιστ να λεει "εντάξει λοιπόν, ας σκίσουμε/καταστρέψουμε αυτό τον φάκελο". Έτσι μένουν 2 αντικείμενα. Τώρα, αυτό που κάνει ο μένταλιστ είναι να
δώσει στον θεατή και τα δυο αντικείμενα "Ψ" και "Ζ" και να πει στον θεατή "σου έδωσα τώρα τους φακέλους και θέλω να επιλέξεις εσύ ένα από τους δυο." Τώρα, υπάρχουν δυο επιλογές. εάν ο θεατής επιλέξει τον "Ψ" του λέει ο μένταλιστ "είσαι απόλυτα σίγουρος?" αν ο θεατής κρατήσει το φάκελο παίρνει πίσω ο μένταλιστ τον "Ζ" φάκελο και του λέει "Κρατούσες δυο φακέλους και σου έδωσα την επιλογή να διαλέξεις εσύ έναν και επέλεξες αυτόν" "είσαι σίγουρος?" εάν επιμείνει, ο μένταλιστ σκίζει τον "Ζ" που του "επέστρεψε" ο θεατής. Εάν θέλει να αλλάξει, άπλα δίνει πίσω τον "Ζ" στον θεατή και του λεει "ωραία, θελω τώρα εσύ να καταστρέψεις τον φάκελο και να τον βάλει μαζί με τον άλλο που κατέστρεψα εγώ." Έτσι πάλι μένει ο φάκελος "Ψ"!!!
         Στα χαρτιά απο την άλλη υπάρχει κι εκεί αυτή η τεχνική. Ένα παράδειγμα για να δώσεις στον θεατή ένα χαρτί που θέλεις ειναι το έξεις:
Βήμα πρώτο: Εκτελούμε την τεχνική false cut, με αποτέλεσμα ο θεατής να νομίζει ότι η τράπουλα ειναι ανακατεμένη.
Βήμα δεύτερο: εφ όσον ξέρουμε οτ τελευταίο χαρτι της τράπουλας (διότι δεν είναι ανακατεμένα) (ας πούμε για αυτό το παράδειγμα ο Άσσος μπαστούνι) ζητάμε από τον θεατή να πει ένα νούμερο ανάμεσα στα 1 και 52 (όσα και τα φύλλα της τράπουλας),ας πούμε ότι επιλέγει το 7
Βήμα τρίτο: Όπως κρατάμε την τράπουλα τραβάμε το τελευταίο φύλλο της τράπουλας προς τα πίσω (όχι πάρα πολύ για να μην φαίνεται στον θεατή) για να τραβάμε τα υπόλοιπα φύλλα που είναι από πάνω του.
Βήμα τέταρτο: Μετράμε φύλλα μέχρι το 6, και στο έβδομο παίρνουμε το τελευταίο το οποίο τραβήξαμε λίγο πίσω και είναι το “μαρκαρισμένο μας” φύλλο.
        Δείτε στις παρακάτω εικόνες πως ακριβώς φαίνεται όταν το βλέπει ο θεατής και πως είναι κανονικά
. Στις πρώτες εικόνες βλέπετε πως είναι χωρίς να έχουμε χρησιμοποιήσει -ακόμα- το force a card:
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image



        Παρακάτω θα δείτε κάποια βασικά πράματα που χρησιμοποιούν οι μενταλιστ και οι μάγοι σε διάφορα τρικ. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι κάτι σαν "θεωρίες" όπως αυτά των μαθηματικών και της φυσικής.(π.χ χρειάζεσαι να ξέρεις το πυθαγόρειο θεώρημα για να λύσεις αντίστοιχες ασκήσεις). Άλλα είναι πολύ απλά, άλλα χρειάζονται πάρα πολύ εξάσκηση για να μπορέσει κάποιος να τα καταφέρει.

        Θυμηθείτε: Οι βασικές αρχές είναι ίδιες για όλα τα είδη μαγείας. Απλά σαφώς και για την εκτέλεση διαφόρων τρικ γίνονται προσαρμογές/μετατροπές.



ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΟΥ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ




  • "ΖΕΣΤΗ" ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ και ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΜΝΗΜΗ (HOT READING and SELECTIVE MEMORY)
         Πως μπορούν οι μενταλιστ να διαβάσουν τις σκέψεις και το μυαλό των ανθρώπων? Υπάρχουν 2 Μέθοδοι που χρησιμοποιούνται από πάρα πολύ παλιά η μια εκ των δύο Λέγετε "ζεστή" αναγνώριση (hot reading). Η δεύτερη λέγετε "ψυχρή" αναγνώριση (cold reading) την οποία θα δούμε αργότερα.
        
Η "ζεστή" αναγνώριση είναι μια πάρα πολύ απλή μέθοδος/διαδικασία. Όταν το "μέντιουμ" ή ο μενταλιστ την χρησιμοποιεί, αυτό που κάνει στην ουσία είναι μια προ-μελέτη για το άτομο που έχει απέναντί του ή ακόμα και να έχει μιλήσει μαζί του αυτός ή κάποιος/κάποιοι συνεργάτες του και να του έχει αποσπάσει πληροφορίες. (ή μπορει να γίνουν και τα δύο)
        
Αλλά άν έχει κάνει το δεύτερο, ο θεατής δεν θα το θυμόταν? Αν είχε πει κάτι σε κάποιον πριν το show δεν θα έπρεπε αργότερα να παραξενευτεί και να σκεφτεί ότι είχε "δώσει" πληροφορίες σε κάποιον/κάποιους? Όχι!!! Διότι υπάρχει στην ιατρική κάτι που λέγετε "επιλεκτική μνήμη" (selective memory). Τι ακριβώς σημαίνει αυτο? Διαβάστε στo παρακάτω κείμενο τι έχουν δηλώσει διακεκριμένοι επιστήμονες για αυτό το θέμα:
        
Ερευνητές ισχυρίζονται ότι η ικανότητα του εγκεφάλου να απομονώνει συγκεκριμένες μνήμες μειώνει τις απαιτήσεις όταν αυτός προσπαθεί να θυμηθεί κάτι σημαντικό.
Πρόσφατες έρευνες όμως, δηλώνουν ότι ο εγκέφαλος "παίζει" επιλεκτικά με τις μνήμες. Αγνοεί εντελώς κάποιες, ώστε να θυμάται καλύτερα κάποιες άλλες.
''Οι άνθρωποι μπλοκάρουν τόσο συχνά την μνήμη τους εξαιτίας της παρουσίας παλιότερων ή άλλων τρεχούμενων δεδομένων. Όσο καλύτερα μπορεί το μυαλό να απομονώσει αυτά τα στοιχεία που αποσπούν την προσοχή, τόσο ευκολότερα θα μπορεί να φέρει στη μνήμη του τα νέα'', τόνισε ο δρ. Wagner.
Τέλος, ο δρ. Anderson αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: ''Το κεφάλι μας είναι γεμάτο από έναν εκπληκτικό αριθμό πραγμάτων που δεν χρειάζεται να γνωρίζουμε''.

         Και για του λόγου του αληθές, δείτε τα δύο video τα οποια αποδεικνύουν όσα έχουν γραφεί στο παραπάνω κείμενο. Το πρώτο μάλιστα ειναι απο το Ελληνικό TV show "Ο διάδοχος του Uri Geller" και το δεύτερο απο ξένο tv show:
This text will be replaced
Μενταλιστ: "Γρηγόρη, πιστεύεις πως θα μπορούσα να διαισθανθώ τις προτιμήσεις σου?"
Μενταλιστ: "Δεν το γνωρίζεις, αλλα
έχω κανει μια μικρή μελέτη για σενα".

Πως μπορει καποιος να "διεσθανθει" κατι, εφόσον είδη το γνωρίζει????
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
blocks_image
This image is a theme.plist hack